3.27.2014

My top 5 places ... world

De vorige reis is nog niet voorbij of ik ben al aan het fantaseren over de volgende reisbestemming. Ik hou van reizen en het ontdekken van nieuwe plekjes, mensen en culturen. De wereld heeft zoveel mooie plekjes te bieden, van drukke wereldsteden tot rustige tropische strandjes. Vandaag deel ik met jullie mijn top vijf.




1. In de winter van 2012-2013 ben ik de winter in Nederland ontvlucht en heb ik een half jaar gezeild aan boord van de Regina Maris met School at Sea. Ik heb ontdekt dat het zeilen op zich al een hele beleving is. Drie weken op zee om de Atlantische Oceaan over te steken om aan het eind een mooi Caribisch eiland te zien liggen. Zeilen door het Carribisch gebied staat dus zeker in mijn top tien :)


2. New York. Ik denk dat deze vrij algemeen is, maar New York is echt een geweldige stad. Ik ben er een aantal jaar geleden geweest en het is echt heel erg indrukwekkend. Als je Time Square op komt lopen weet je niet wat je ziet. Overal lopen mensen en hangen er reusachtige reclameborden. Naast de vele mensen en leuke winkels is er nog veel meer in New York. Central Park, the Satue of Liberty, the Ironbuilding en the Empire State Buildig zijn stuk voor stuk geweldig. Een ander belangrijk en indrukwekkend punt is Ground Zero. Dat vond ik misschien wel de meest indrukwekkende plek in New York.


3. De Galapagos eilanden. de galapagos eilanden zijn voornamelijk bekend door Charles Darwin, de ontdekker/bedenker van de evolutietheorie. De Galapagos eilanden vormen een eilandengroep waar Darwin zijn theorie heeft bedacht. Alle eilanden verschillen onderling er, waardoor de dieren en planten op elk eiland anders zijn. De dieren hadden in hun evolutie geen contact met andere dieren van hun soort, waardoor ze zich op hun eigen manier hebben ontwikkeld. Een ander leuk punt van de galapagos vind in zelf, is dat het nog nauwelijks toeristisch is. Het toerisme komt er steeds meer, maar omdat het zo'n bijzonder natuurgebied is, wordt het streng bewaakt. Er mogen bijvoorbeeld maar een bepaald aantal mensen per keer op de Galapagos eilanden zijn.

4. Bora Bora is een atol, een eiland ontstaan door koraal, in the Pacific, de Stille Oceaan. Het hoort bij de Frans-polynesië, dus bij Frankrijk. De grote ring land rondom het grote hoofdeiland in het midden zorgt voor een bijzondere flora en fauna binnen de ring. Bora Bora is echt een tropisch paradijs. Hoewel er een vliegveld is, zou ik er het liefst per schip naartoe zeilen. Het liefst wil ik nog een keer de Pacific oversteken per zeilschip en dan onder andere Bora Bora bezoeken. Wie weet, misschien op een volgende zeil trip.

5. Down Under, Australia. Als er een plek is op de wereld waar in het allerliefst een keer naar toe wil is het Australië. Ik zou een paar jaar geleden misschien een jaartje in Australië wonen, helaas ging dit echter niet door. Sinds dien ben ik echter wel heel benieuwd naar het land. Het is echt een land met grote verschillen. Je kunt in het Noord-Oosten, waar ik zou gaan wonen, heerlijk snorkelen en duiken in het Great Barrier Reef. In het Zuiden en Zuid-Oosten vind je de grote wereldsteden zoals Sidney, Melbourne en de hoofdstad Canberra. In het binnenland en meer naar het Westen vind je de grote woestijn met de kangoeroes en de koalaberen, waar Australië zo bekend om is.

Dit is een lijstje van mijn favoriete plekjes. Waar zouden jullie nog graag een keer naar toe willen??
Love, Annick

1 opmerking:

  1. Wauw, prachtige locaties. Ik zou heel graag naar NY willen, en Bora Bora lijkt mij ook absoluut niet verkeerd;)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie.
Love, Annick